Новинки модов, аддонов, дополнений для игры S.T.A.L.K.E.R.
Подпишись - будь в курсе событий
Мы рады приветствовать Вас на нашем портале stalker-mods.clan.su! Важно знать что не зарегистрированные пользователи (гости) не имеют никаких прав и рассматриваются только с точки зрения трафика, поэтому им показывается агрессивная реклама и не доступен полноценный функционал на скачивание файлов по прямым ссылкам. Настоятельно рекомендуем зарегистрироваться и получить максимально возможные привилегии для комфорного времяпрепровождения на нашем ресурсе. После регистрации Вам станут доступны прямые ссылки на файлы, отключение агрессивной рекламы и прочие дополнительные возможности.

PR Addon For AO 3.0

PR Addon For AO 3.0

 

Автор: JackRabbitSlim

 

Pripyat Reborn Addon for Arsenal Overhaul 3.0

 

Дополнение для оружейного аддона Arsenal Overhaul 3.0

Набор конфигурационных правок, дополнений, скриптов, адаптаций для Arsenal Overhaul 3.0

 

Оригинал текста:

 

This is the latest version of the Pripyat Reborn Addon for Arsenal Overhaul 3.0. All credit to the master Alundaio. READ THE README, and then critique it for me please. I have no idea what to use for a preview image.

 

The Pripyat Reborn Addon brings AI improvements to increase realism.
 It is recommended to be ran with stalkers speaking russian, variation mod, Absolute Nature, and requires AF3.
 ***Requires a new game***

Major Improvements:
 1. NPC sprinting during an emission, more realistic combat interactions, and better squad behaviors
 2. mutant looting and mutant part trading
 3. english subtitles/closed captioning
 4. Safe zones can be entered and exited with your weapon out
 5. The AI improvements make your squads more likely to survive the jupiter underground as well as the final monolith battle
 6. Psy Storms appear to be stable

Installation:
 1. PR requires atmosfear and was tested with both af3 and absolute nature. PR includes the all.spawn fix.
 2. Install hotfix #2 from the main AO page
 3. Install any customizations from AO before installing the PR addon
 4. Install PR Addon
 5. Install any customizations from the PR Addon last

PR Customizations:
 Subtitles Off: subtitles are on by default, this disables them.
 Beard sells everything has been made compatible with PR.

Known Problems:
 1. Petruha and Awl interaction will require more time, it will eventually happen as it does normally in vanilla COP,
 just wait for Petruha to look around for artifacts and then he should perform the normal task.
 2. Occasional mutants will be close enough to safe zone enterances that a ton of stalkers will stop/block the enterance and engage the mutants

Development is on going so let me know if something isn't working. I am working on the spawns constantly to try and bring the zone to life as MSO spawns did.

No I will not include repair kits, a dropable stash, or a sleeping bag at this time, in COP you are never far from enough from a safe area for them to be realistic.

 

История предыдущих версий

 

 by Alundaio


[About]
 Pripyat reborn is a compilation of A.I. improvements, additions and bugfixes to the X-Ray engine. The goal is to improve the quality
 of the game that is S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat. The mod is the spirtual successor to A.I. Tweaks by Alundaio, which is featured
 in Misery 2, by MDT. It is intended to be a standalone or a base for other mods, not recommended for merging as almost every script
 file included was drastically altered from vanilla. Almost every feature is configuarable through either configs\ai_tweaks or
 configs\plugins. Scripters will find most features are modular with common function callbacks stemming from axr_main.

[Core Features]
 New combat enemy evaluator.

 New danger evaluator.

 New help wounded, item gathering and corpse detection schemes. NPCs will pickup almost any item they see as well as artifacts.

 New agressive kill wounded scheme

 Wounded NPCs surrender

 NPC will eat medkits and bandages when wounded (If they have them.)

 Features popular AI additions from Rulix's mod such as Facer, Grenade Launcher and LIOS.

 NPC eat and drink more often.

 Completely reworked no-weapon zones.

 NPCs sprint to cover during an emission.

 Debugging tools, expanded script functionality, loads of new methods and functions available to other modders who
 use this mod as a base.

 A new Dynamic spawner that gives the ability to spawn almost anything outside of the all.spawn

 A custom save game functionality that gives the ability to save any value outside of the normal save game which safeguards
 against save game corruption.

 New dialog manager that safeguards against dialog crashes

 Hundreds of lines of new dialog written by Damjan Cvetkov-Dimitrov

 New companion system

 Integrated Atmosfear

 Integrated Close Captioning

 Integrated radio playlist system

 Support and functionality for dynamic level changers

 Mutant looting

 Integrated equipment Repair system with UI

 Many scripts were re-written or improved upon for efficiency; perhaps for the hell of it

 Many, many bugfixes; Maybe even additional bugs!

 - Common bug fixes:
  - xr_combat_ignore.script: Enemey evaluator re-written to eliminate a hang-time issue in vanilla.
  - xr_danger.script: Almost entirely re-written to eliminate hang-time issues in vanilla and bugs that would break quests.
  - sim_squad_script.script: Fixes all ltx script that use the wrong value to change a squads relation.
  - game_relations.script: Fixes all ltx script that use the wrong value to change a squads relation.
  - game_relations.ltx: Fixed improper values for NPC rank. Fixed ALOT of issues with scripts that did checks for rank.
  - bind_crow.script: Fixes excessive spawning
  - pri_a16_kovalski_start.ltx:  Kovalski cutscene fix
  - labx8_burer: immunity fix
  - zat_b38_stalker_cop: Fixes bloodsucker lair quest on higher Switch Distances

[Script Changes]
 - axr_main:
  -A callback manager that makes it easier to modulate individual features and scripts

 - axr_dynamic_spawn:
  - A spawn manager that uses a custom save feature and also has an integrated stash system to works with NPC surrender mechanics

 - ai_tweaks:
  - LIOS by rulix; NPCs get a Range bonus and FOV penalty when using Scopes
  - Can enable ammo usage by NPCs in configs\ai_tweaks\ai_tweaks.ltx

 - itm_manager:
  - Contains mutant looting, sleeping bag, actor rucksack system, repair system and stash creation.

 - axr_beh:
  - A new scheme that allows full control of NPC movement and animation scrictly using logic. Does not require waypoints to be created in all.spawn.
  - Appended to gulag_general it allows for easy automated job creation in the beh_*.ltx

 - axr_companions:
  - A feature that uses the axr_beh scheme. It allows for almost any NPC to become a companion.

 - dialog_manager:
  - Re-written for better easibility at creating scripted dialog. There are also better safeguards against dialog crashes.

 - xr_meet:
  - Squad members don't like when you point guns at their leader's face. They will avoid line-of-sight with leader to aim at your face.
  - Re-worked slightly to work with wounded NPC surrendering.

 - move_mgr:
  - sit, sit_ass and sit_knee states for walker scheme will randomly play eat_kolbasa, eat_energy_drink, eat_bread and eat_vodka.
   - It's actually set up to play any random animation put in configs
  - By default there is a chance at night to play sleep animation if they have use_camp enabled on their walker scheme and using sit animations.
  - Various features in configs\ai_tweaks\move_mgr

 - ph_sound:
  - Sound scheme for physic objects. It's used for the playlist radio mod.

 - xr_camper:
  - Updated to allow waypoints to be read from logic similar to the new axr_beh scheme.

 - xr_combat_ignore:
  - Created a flag system when NPC enter/leave no combat smarts. While flagged Stalkers will not be attacked by other stalkers.
   - This fixes the odd behavior of NPCs fighting on the Skadovsk borders by enter/exiting the zone.
   - Completely replaces the no_assault zone space restrictor checks on NPCs. This much better imo.

  - Minor changes that improves stealth gameplay
   - NPCs use a search timer when losing sight of enemy
   - Sound/Visual will reset this timer. It's possible to hide someplace quietly for a minute or two to lose enemies.
   - When timer is up they will go about their business

  - NPCs will react to friendly dead corpses if killer has not been identified or killed
  - Traders use a blank enemy evaluator
  - Various features in configs\ai_tweaks\xr_combat_ignore

 - xr_corpse_detection:
  - More efficient
  - Prevent detection during surges
  - Prevent looting when commander is in combat
  - Changed the way corpses and loot are detected. It is much more CPU efficient.
   - Basically vanilla did this:
    - Iterated through a table containing all the corpses using the slow pairs function.
    - Iterated through ENTIRE inventory of each corpse matching items against the loot table. Yes, Even after it found a match it kept iterating.
    - Selected corpse and executed action
   - My way
    - Iterate through corpse table slowly increasing the table index one frame at a time
    - Do not iterate at all through NPC inventory, simply raise a flag when items matching the loot table are added to a corpse after it dies
    - When NPC loots all, the flag is removed
    - When Actor loots item, it iterates through NPCs inventory ONLY till it finds a match in the loot table. Sets flag accordingly.

  - NPCs are more likely to loot a corpse and even after something is placed into a dead body. In vanilla sometimes, I don't know why, they didn't.
  - Stalkers loot mutants!

 - xr_danger:
  - Trigger danger mode via script (Credit: Rulix)
  - NPCs remember a certain danger object as to not run is_danger continously
  - Stalkers now properly exit danger mode.
  - Enabled sound detection for danger.
  - Various features can be altered in configs\ai_tweaks\xr_danger

 - xr_gather_items:
  - re-written in a similar fashion to xr_corpse_detection. More efficient.
  - Prevent item gathering during surges
  - Custom gather item scheme implemented that can be disabled
  - Allows for artifact detection. As long as NPC seen the artifact (Not a vision check but actually in it's visual memory).
  - NPC must have a detector to pick up artifacts.
  - NPCs use the xr_corpse_detection loot table by default
  - Added gather_artefact_items_enabled to be used in logic just like gather_items_enabled

 - xr_hear:
  - Called scripted danger mode when hearing bullet whizzes or ricochets (Credit: Rulix)

 - xr_help_wounded:
  - Rewritten to fix instances of where some NPC won't get helped.
  - It's no longer a check against memory. It iterates through a table of all online stalkers
  - Increases table index step-by-step like the new xr_corpse_detection
  - New feature exported to configs\ai_tweaks\xr_help_wounded
   - When help_in_combat is enabled NPCs will try to help allies during combat
    - This can only occur if Victim is not visible to the helper's enemy (ie. behind some cover)
    - If the distance is too great the helper will only help the victim if he is not visible to his enemy.
   - The above feature can be applied to certain visuals. Leading to future modders adding combat medics with own visuals.

 - xr_reach_task:
  - Npcs SPRINT to cover during a surge
  - NPCs walk with weapon strapped when walking to assigned_targets and when not controlled by other schemes.

 - post_combat_idle:
  - Lowered idle time to 1-7 seconds.

 - release_body_manager:
  - Corpses no longer use a stay time but are released after so many corpses exist.
  - Added sanity checks before removal to prevent damaging behavior to the game

 - sim_squad_actions:
  - Squad ST stay time is now dependent on squad behavior id (player_id)
  - Various features can be altered in configs\ai_tweaks\sim_squad_actions

 - sim_squad_scripted:
  - Friendly NPCs will come to actor's aid
  - Added the ability to spawn squads with spawn_vid in the smart terrain section instead of specifying a path name

 - smart_terrain:
  - Job iterators re-written for efficiency and safeguards against C Stack errors

 - simulation_objects:
  - Added a feature that allows Level-to-level travelling based on condition lists in config

 - story_objects:
  - Rewritten as to only use one single table for storying story_ids instead of 2; half the memory use.

 - game_relations:
  - Fixed an error in set_squad_relation that will fix a couple quests where npcs are suppose to turn friend to actor instead of neutral (ie. Jup_b4_monolit_logic_2)

 - xr_conditions:
  - added dist_to_job_point_ge and dist_to_job_point_le (Mnn)
  - tons of new functions

 - gulag_general:
  - NPCs who have surge jobs run while entering smart_terrain
  - re-written for efficiency and addition of the beh scheme

 - xr_animpoint:
  - Added parse_condlist for reach_movement (Thanks to Mnn)
  - Direction of the animation can be set in logic so it doesn't have to rely on the smart_cover's direction
  - Add property_danger to the evaluator. Stalkers in vanilla game didn't react to danger at all when on animpoint jobs
    This gave the illusion that combat detection was broken at camps and other smarts

 - xr_animpoint_predicates:
  - Removed the restriction for visually mask-free only being able to use eat/drink animations when using animpoints.

 - bind_crow:
  - Fixed excessive crow spawning

 - sr_light:
  - Added ability to adjust when NPCs turn on their lamps via their player_id/squad behavior id.
  - These values can be altered in configs\ai_tweaks\sr_light.ltx

 - sr_no_weapon:
  - Enables use of weapon in no_weapon zones.

 - xrs_kill_wounded:
  - Custom kill wounded enemy scheme that overrides vanilla. Hardcoded vanilla version is still there. You  will see them briefly pull pistols out still. Nothing I can do about it.
   - Various tweaking options exist in configs\ai_tweaks\xrs_kill_wounded
    - one option allows a community to cause victims to use the prisoner animation before they are executed.
 - xrs_facer:
  - A modified version of Rulix's facer scheme. (Credit: Rulix)

 - xrs_rnd_npc_loadout:
  - Gives the ability to create different weapon loadouts for NPCs instead of using clunky xml files.
  - Only way to allow NPCs to use AP ammo

 - xr_eat_medkit:
  - NPCs have the ability to eat medkits or bandages configuarable in configs\ai_tweaks\xr_eat_medkit (Credit: Rulix)

 - rx_ff:
  - Implemented Rulix's friendly fire script. (Credit: Rulix)

 - rx_gl:
  - Implemented Rulix's grenade launcher script. (Credit: Rulix)

 - xr_visual:
  - Implemented a way for NPCs to update visual from armor they acquire.
  - Can be tweaked in configs\ai_tweaks\xr_visual

 - state_mgr:
  - Most of the state manager scripts have been re-written for better CPU efficiency.
  - Attempted fix at common C Stack error; still pending results

 - sound_theme:
  - Rulix's no-save sound feature to allow dynamic sound playing
  - Closcaptioning

 - closecaption:
  - Modified to save option settings into custom config

 - atmosfear:
  - Modified to save option settings into custom config

 - surge_manager:
  - Modified for updated atmosfear config methods


[Frequently Asked Questions]
Q: Config options are sticking
A: It's quite possible UAC is preventing the io.write/io.read operations performed by lua

Q: Who are you?
A: God of all midgets

[Version Changes]
 - 0.70
  - Tons of small fixes and additions I can't even name

 - Mod Renamed to Pripyat Reborn

 - 2.1.0
  - Altered death_manager.script and changed how death_droped is saved/stored.

  - Stalkers put addons on their weapons

  - Stalkers change outfit from given outfit items or looted corpses
   - Can be tweaked in configs\ai_tweaks\xr_visual

  - Changed values in defines.ltx
   - Increased weapon probability at all rank levels by 10.
   - Increased monster "feel" values for better monster reaction

  - Added a modified Look Into Opitical Scope from Rulix's AI Additions
   - Instead of giving this bonus when they are using danger animations I give the bonus when they point the weapon.

  - Files Modified:
   - ai_tweaks.script
   - alun_utils.script
   - death_manager.script
   - xr_motivator.script
   - se_stalker.script
   - defines.ltx
   - xr_gather_items.script
   - xr_visual.script
   - xr_visual.ltx

 - 2.030
  - Added ability to enable ammo usage by NPC weapon in configs\ai_tweaks\ai_tweaks.ltx
  - Added xrs_rnd_npc_loadout.script
  - Added Rulix's rx_gl and rx_ff.
  - Added xr_eat_medkit from a converted version of axr_eat_medkit from APP.
  - Files Modified:
   - system.ltx
   - xr_combat_ignore.script
   - ai_tweaks.script
   - state_mgr_weapon.script
   - rx_ff.script
   - rx_gl.script
   - xr_eat_medkit.script
   - xr_danger.script
   - xrs_rnd_npc_loadout.script
   - alun_utils.script
   - meshes folder
   - textures folder

 - 2.020
  - Fixed xrs_facer.script not reading from ini due to not recognizing actor as enemy
  - Fixed medkit_script not being listed in attachables for m_stalker.ltx (Used for help_wounded)
  - Improved No Weapon Zone behavior.
  - Stalkers will always attack mutants unless specified combat_ignore in logic even in ignored smarts.
  - Added sleep hours for move_mgr's sleep animation

  - Files Modified:
   - xr_combat_ignore.script
   - xrs_facer.script
   - move_mgr.script
   - ai_tweaks.script
   - alun_utils.script

 - 2.010
  - Fixed a bug where Monsters would become nil when dying.
  - Cleaned up backup files from MSO-lite
  - Added the item.ltx back in. Was accidentally left out.
  - Exported script changes in a majority of the scripts into ai_tweaks.script
  - REMOVED modules.script
  - Implemented a way for stalkers to eat/drink while using walker scheme
   - See: move_mgr.script
  - Implemented a new xr_gather_items scheme.
   - See: xr_gather_items.script
  - Fixed a C Stack error
  - Re-fixed Bloodsucker lair quest. Worked 100% of the time in all my tests at 300 switch distance.
  - Various changes to xr_combat_ignore and the my newly added safe_zone flag system
  - Added hang time fixes to xr_help_wounded and xr_corpse_detection
  - Fixed Zombied sprinting during surges
  - Implemented a change to sr_light that prevents the use of light if any stalker using the "sleep" state.
  - Added xrs_facer.script (Rulix's modified Facer scheme from APP)

- 2.000
  - Jumped version to 2.00 as to avoid any confusion with my old and discontinued project Various AI.
  - Minor bug fixes (ie. sr_light, xr_combat_ignore 1.056)
  - Added config functionality to most script changes [xr_danger,xr_combat_ignore,sim_squad_actions]
  - Added condlist ability to certain aspects of scripts. Danger ignore distance, combat run, search time, etc.
  - Above changes to xr_animpoint_predicates
  - Above changes to sim_squad_actions
  - Increased help wounded distance
  - Changed help wounded animation + allowed it's use in combat under certain conditions
  - In xr_reach_task I made NPCs walk with weapon strapped. Fixed them sprinting with weapon out during surge.
  - Created new scheme xrs_kill_wounded to override the hardcoded vanilla scheme.

 - 1.056
  - Fixed NPCs not reacting to actor during surge.

 - 1.052
  - Fixed NPCs not reacting to monsters and actor during surge.
  - Option Pack for Level-to-level traveling.

[Credits and Thanks]
 Misery Development Team
 Mnn      - PRP bug fixes and scripting advice
 Rulix      - AI Additions and utility functions
 ARS Mod Team   - Models, textures and concept for Stalker outfits
 Trojanuch     - Various configuration changes and suggestions
 Jketiynu/Swartz   - Various configuration changes, suggestions, alcoholism and testing
 Ataru Moroboshi   - Testing
 Gannebam    - Suggestions, concepts and feedback
 Damjan Cvetkov-Dimitrov - Supplemental dialogs
 The Sweet Little 16-bit - Closecaption
 Készítette    - Closecaption
 Mr. Fusion    - Closecaption

 

Мод Arsenal Overhaul 3.0 - Скачать

Внимание: ожидайте до открытия ссылки


Гостям запрещено скачивать файлы по прямой ссылке

Не забываем поделиться ссылкой в социальных сетях


Случайные модификации STALKER
Самые обсуждаемые модификации STALKER


Комментарии   

Оставьте комментарий


До релиза S2

S.T.A.L.K.E.R. 2

Идентификация

Не идентифицирован

При регистрации указываем человеко-понятный ник, имя, фамилия - нарушение требований бан.

Подпишись и будь в курсе!

Новичкам

Зарегистрировался?!?
Хочешь поиграть в мод?
Начнём по порядку...


Как работать с поиском?

Находим в верхней левой части сайта этот блок:

Вбиваем в него название мода и нажимаем «Enter». Получаем список материалов с данным словом или словосочетанием. Можно экспериментировать, добавляя различные варианты слов.


Навигация по сайту


Трилогия S.T.A.L.K.E.R.


Как скачать?


Как скачать при блокировке?


Установка модов и папка "bin"


Оптимизация игры


Краш игры - лог вылета


advert

Мини-чат

Последние посты

аватар отсутствует
18:46
Dino13
Всем привет, при начале новой игры нет никаких фризов, вылетов и т.д. Но есть одна проблема, а именно с инвентарем, он смазанный и  в нем не видно не прочности оружия не контуров инвентаря вообще, есть ли фикс для такой проблемы?
22.05.2018
Аватар ferr-um
17:41
ferr-um
потому что здесь не стол заказов, не задавайте идиотских вопросов.
22.05.2018
аватар отсутствует
мне игру заново скачивать чтоли? почему нельзя скачать сам мод, файлы которого нужно кинуть в папку с игрой?
22.05.2018
Аватар ferr-um
17:36
ferr-um
вон ниже два хоста было, может никто уже не поддерживает серваки ... создавайте свой и пусть други конектятся ...
22.05.2018
аватар отсутствует
17:34
Boosty
Какой порт/порты нужны для игры с другом в 9.0?
22.05.2018
Аватар Gazotor
15:20
Gazotor
уж в Золотом Шаре химичить.... partytime  мод сам по себе Очень интересный, один из лучших на Т.Ч. С удовольствием проходил.
Всю игру с калашом 7.62 оптика+глушак,обрез картечница+патроны с солью (а уж на Окраине заработать 500тыщ и кучу оружия + сайгу+ всс+экзу и брони) да на Свалке "Смерть лампу" за лям продать...всего хоть  dollar  ешь ...
притом там очень капризные скрипты (не рекомендуется его ковырять и спавнить,итак часто ломаются). там не нужно оружия море и костюмов (как в привычном сталкере) там совсем другая атмосфера и не на пострелушки акцент.
P.S. это чисто моё мнение, ни в коем случае не навязываю.
22.05.2018
Аватар ferr-um
14:10
ferr-um
тогда лучше не трогай, все трейнеры потенциально опасны. Скачай лучше спавнер и пользуйся им.
22.05.2018
аватар отсутствует
мне пишет что там есть вирус не могу его открыть
22.05.2018
Аватар Gazotor
13:28
Gazotor
Отлично ! только обновил до 1.5 версии ( ставил прям поверх 1.4) Н.И. не нужна,сохранения работают,интересный новый инвентарь. Красота !
22.05.2018
Аватар ferr-um
09:49
ferr-um
радуйся , что я смог хоть так перевести:)
22.05.2018
Аватар Gazotor
09:48
Gazotor
Не играл,сейчас заценим wow (про +3 это авторам,за текстовое описание)
22.05.2018
Аватар ferr-um
09:22
ferr-um
это как режим азазель по сути, если играли, то вопросов не должно возникнуть.
22.05.2018
Аватар Gazotor
09:21
Gazotor
Спасибо ! Это-то я знаю, про папки...вот и был вопрос про Н.И.(не всем будет понятно из описания). На дом ? Нее сойдёт и так. Удалённо.
22.05.2018
Аватар ferr-um
09:00
ferr-um
Скачай и распакуй архив, если увидишь папку gamedata, думаю не надо объяснять что с ней делать, если хочешь ее в менеджер модов запихать, то создай папку с названием например хардкор и запихни в нее gamedata  и все это дело уложи в менеджер (далее активируй) .. ну и ясное дело после установки в меню игры ищи режим этот и понятное дело новая игра светит ...  на дом что ли выезжать, чтобы сопли подтирать каждому.....
22.05.2018
Аватар Gazotor
08:54
Gazotor
Куда ? В менеджер модов можно, или только напрямую в папку с заменой ? ( Новая игра нужна или нет ? совместимость со сборками ). 3+ за подачу матерья(иа)ла и мине 2-ка за орфографию.  tease
22.05.2018
Аватар Gazotor
08:44
Gazotor
biggrin Угу ! Можно фармить на заказ.
22.05.2018
Аватар ferr-um
20:03
ferr-um
он недалеко спрятан. на первой странице по моему есть распаковщик.
21.05.2018
Аватар Alex_Games
Благодарю за наводку. Будем разбираться.
21.05.2018
Аватар ferr-um
19:02
ferr-um
в разделе софта и моддинга
21.05.2018
Аватар Alex_Games
Привет Всем. Такой ресурс как распаковщик игры Сталкер ТЧ , на сайте имеется?
21.05.2018
аватар отсутствует
17:13
Geha
Норма мод ваще отдуши
21.05.2018
Аватар fedos1998
16:16
fedos1998
21.05.2018
аватар отсутствует
15:18
rerenil
smile Нормально все идет !!!
21.05.2018
Аватар ferr-um
11:17
ferr-um
Опаньки) вот и автор шедевра)
21.05.2018
аватар отсутствует
11:16
Neadez
Это ШЕДЕВР biggrin
21.05.2018
Аватар ferr-um
21:45
ferr-um
думаю это не лечится. Ты пишешь в разделе с модом где это есть, если ты качал мод со спавнером то ясень пень там этого нет ибо эти архивы распакованы в gamedata, этот файл только для оригинального мода ибо папка gamedata имеет приоритет и перекроет его вероятно если ты даже закинешь его рядом с папкой gamedata. Если ты установишь чистый мод из этого раздела то эти архивы там будут. Пишите строго в том разделе, откуда скачивали и устанавливали мод, чтобы не путать остальных. Вот этот архив в виде gamedata - Скачать, но после его установки тебе придется снова накатывать спавнер и вероятно этот вариант - Перейти и не факт что это сработает так как тот спавнер парсит конфиги без точного оружия, поэтому либо играйте в вариант со спавнером но с кривым оружием, либо в чистый вариант без спавнера но с точным оружием). А вообще оптимальный вариант это скачать мод отсюда, установить точное оружие и накатить спавнер вот отсюда - Перейти. Этот вариант должен работать, будете иметь и точное оружие и спавнер (но не гарантирую, так как не тестил)

P.S. Если нет навыков, не надо экспериментировать и тем более потом задавать вопросы, играйте в то, что собрано и не требует вмешательства.
20.05.2018
Аватар krovoso_46
Понимааю звучит глупо но нет такого в этом моде, по этому и спрашиваю
20.05.2018
Аватар ferr-um
20:32
ferr-um
затвор на месте .. крышки ствольной коробки просто нет
20.05.2018
Аватар mega_ROSTISLAV
Модель хорошая но где делся затвор из затворной рамы
20.05.2018
Аватар ferr-um
19:44
ferr-um
в каталоге с установленной игрой и модом смотрим такой вариант файлов

20.05.2018
Аватар krovoso_46
я не нашол файлов с таким расширением в папке с игрой , ткните носом. отпишите плиз по какому пути его положить. Пожалуйста
20.05.2018
Аватар ferr-um
19:08
ferr-um
к основным архивам db, там же видно их в каталоге с игрой и модом.
20.05.2018
Аватар ferr-um
19:07
ferr-um
для 4.5 вроде тоже есть в разделе читов спавнер ... можете попробовать но не факт что все оружие будет спавнится ...
20.05.2018
Аватар ferr-um
19:05
ferr-um
рядом с файлами расширением db, на замену возможно идет
20.05.2018
Аватар ferr-um
19:04
ferr-um
возможно рандом и искать придется в другом тайнике ..
20.05.2018
Аватар krovoso_46
Я так и не разбраля куда сунуть файлик на точность,  мож кто подскажет?
20.05.2018
аватар отсутствует
а если на 4.5 поставлю пойдёт?
20.05.2018
аватар отсутствует
18:10
yard3000
вопрос куда ложить файл на точное оружие
20.05.2018
аватар отсутствует
Всем здравствовать!

Сыграл пару раз с паком от Фенрира: всё вроде нормально, но вот последний тайник был с экзой Чёрного Доктора и снайперкой Фенрира, а второй раз только экза, а винтовки не было. Это глюк или рандом?
20.05.2018
Аватар ferr-um
12:17
ferr-um
тут вся фишка в том, чтобы кооперативно играть) а так варианты модов на сингл смотрите ...
20.05.2018
Аватар saschaalekseencko2018
а можно точно такойже мод только не на мультиплеер?
а то одному бегать по зоне в пустате как-то не прикольно
20.05.2018
Аватар ferr-um
10:55
ferr-um
обновлено
20.05.2018
аватар отсутствует
Вчера вышло обновление 1.5
20.05.2018
Аватар krovoso_46
Ну в общем мод понравился даже очень я пройду его , но тока после того как автор решит проблему с оружием. Всё оружие что есть стреляет левее прицела , а снайперки это вообще мрак у них разброс на 100 метров круг 50 метров получается . а так в остальном зачёт .
19.05.2018
Аватар maxnod2
14:17
maxnod2
Ге, классно сидор монтировку переделал, в стиле вселенной Dawn Of War. А вот пистолет улучшать не стоит, по крайней мере, на пм, остальные не стал трогать. Вообщем то, тут и улучшили и ухудшили и добавили. Есть одна проблема: когда стреляешь с прицела почти любого ствола, то трек от пуль уходит куда то в другую сторону, не от прицела. Причем трек идет цельно, не пучком (смотря какой ствол). Это мешает, но не сильно, от бедра стрелять тоже нормально. Вот бы узнать нычки этого мода, пока знаю только 2. Одна в доме, в деревне новичков, от коморки сидора до входа деревни, и справа дом с ящиком в шкафу. Еще на предбаннике, в баре, когда в подсобку бармена идешь в дальнем шкафу тоже ящик есть. Эти ящики я еще находил в 4.0 версии, но содержимое изменилось в 5.0. Наконец арты новые добавили. Находил я, которые выносливость прибавляют и голод, не помню как называются, зеленые такие, в трупах долговцев находил. Пока что, я из х18 выхожу как примат доисторический. Не помню, были ли машины до этого обновления, но теперь тут лут таскать в машины можно, чинить их. Спавн нпс, возможно, частично изменился. Найти бы все револьверы или стволы калибра .44, с них стрелять одно удовольствие. Во время прохождения ,наверное, еще будет что добавить)
19.05.2018
Аватар ferr-um
10:55
ferr-um
скачайте отдельно мод и накатите на ЗП 1.6.02
19.05.2018
аватар отсутствует
10:54
ODISANL
А всё не надо) проблема решена
19.05.2018
аватар отсутствует
10:52
ODISANL
Не хочет устанавливать этот репак! Пишет: не найдено ни одного файла,указанного для ISArcExtract
19.05.2018
Аватар tiger666
23:45
tiger666
ясно понятно)
18.05.2018
Аватар ferr-um
21:49
ferr-um
вылеты уже и без спавнера ловят) в нем может быть оружие что автор не добавил по камим то причинам и у которого возможно отсутствуют текстуры или модели, по этому при спавне таких стволов возможны вылеты.
18.05.2018
Аватар tiger666
21:23
tiger666
ммм это типо обт?тестим,ловим вылеты и отписываемся? или ты за спавнер говорил?
18.05.2018
Аватар ferr-um
21:10
ferr-um
я честно говоря не тестил, только проверил работу  в общем, запустил игру заспавнил пару стволов перебил бандосов на атп ...
18.05.2018
Аватар EVIL
20:41
EVIL
А отдельно спавнера нет?
18.05.2018
Аватар gornostay71
Огромное сталкерское Спасибо!!!!
18.05.2018
аватар отсутствует
От этого мода веет качественными анимациями и добротной озвучкой оружия. Автор постарался на славу, молодец
18.05.2018
Аватар ferr-um
17:42
ferr-um
Добавлен торрент на скачивание архива
18.05.2018
аватар отсутствует
17:15
timofluc
мод  "норм"
18.05.2018
Аватар ferr-um
16:10
ferr-um
что мешает на диск D вам скачать? В настройках браузера ковырните куда скачивать файлы и укажите папку на диске D например.
18.05.2018
Аватар barinn1976
Ясно. Печально конечно. Спасибо
18.05.2018
аватар отсутствует
16:06
p_kp_2010
Прошу пожалуйста, залейте на торрент а то у меня на диске 'C' 3 гб только :((
18.05.2018
Аватар ferr-um
16:03
ferr-um
ресурсов не хватает твоему коню. 4гб оперативы маловато, как не крути. Штатно уже 8 как минимум должно быть для таких модов.
18.05.2018
Аватар barinn1976
И что -это значит?, (прости за глупый вопрос)
18.05.2018
Аватар ferr-um
15:46
ferr-um
не хватает мемори на текстурки:)
18.05.2018
Аватар barinn1976
Начал искать - этот  "user файл" и нашел вот что kiss Detected CPU: AuthenticAMD , F15/M5/S2, 2712.00 mhz, 69-clk 'rdtsc'* CPU Features: RDTSC, MMX, 3DNow!, SSE, SSE2

18.05.2018
Аватар ferr-um
15:30
ferr-um
как вариант user файл убрать и попробовать запустить ... чтобы штатные настройки загрузились .. возможно поможет ...
18.05.2018
Аватар barinn1976
Да скорей всего у меня железо слабое получается, винда "семерка" 64 , оператива 4гб, процессор AMD Athlon ( tm) II X3 425  2,70 GHz. видюха NVIDA 9800 GT
18.05.2018
Аватар ferr-um
15:04
ferr-um
винда 32 или 64? Графоний здорово потяжелел по сравнению с предыдущей версией ... думаю если у вас менее 4 ядер, 8 гб оперативки и видео хотя бы на 2 гб памяти, то возможно причина в этом ...

Данные железа автора

Процессор: i5-2400 @ 3.10 GHz

ОЗУ: 8 GB

Графический адаптер: AMD Radeon RX 4600, 4 GB

ОС: Windows 10 Pro

Как и система, так и НА установлены на SSD.
18.05.2018
Аватар barinn1976
Жмакаю, не запускается((((
18.05.2018
Аватар ferr-um
14:47
ferr-um
Жмакай XR_3DA должно появиться загрузочное окошко .. .я меня все без проблем запустилось ...
18.05.2018
Аватар barinn1976
Распаковал , все как надо, захожу в bin пытаюсь запустить как в описании сказано  и не запускается. просто тишина.
18.05.2018
Аватар ferr-um
13:56
ferr-um
терпением мальца запастись надо ибо паковать долго будет мой кармальтук его ... ну и я уже посмотрел .. отдача и разброс просто шокирует у снайперского оружия ... баретт и снайперский сиг по сути бесполезные болванки да еще и с не хилой оптикой ... попасть из них в кого либо это не реально ..
18.05.2018
Аватар barinn1976
Понял)))
18.05.2018
Аватар ferr-um
13:53
ferr-um
не могу знать ...
18.05.2018
Аватар ferr-um
13:51
ferr-um
уже.. только вместе с игрой будет  .. отдельным архивом и в архиве распакованная gamedata для ковыряний ...


18.05.2018
аватар отсутствует
А для 1.0006 пойдёт?
18.05.2018
Аватар barinn1976
Приветствую, спавнер прикрутить не планируется? biggrin
18.05.2018
Аватар Gazotor
10:34
Gazotor
Большое спасибо автору за постоянную работу над своей сборкой ! Играю с версии 1.0 до 1.4., сейчас скачаю обновлюсь до 1.5 посмотрю на новый инвентарь и погоду ( плюс добавлю HD модели 2й или 3й билд). Сборка самодостаточна и не нуждается в мини аддонах и правках,стабильность выше всяких похвал ! specool
18.05.2018
Аватар Gazotor
10:19
Gazotor
Привет ! Дело не в количестве "за 100к",а в самом состоянии компа, его аппаратном и програмном обеспечении, минимальные требования описаны не раз в тех.описании и в самом моде и на разных ресурсах. Оптимизация тут Очень хорошая, в отличие от приведённой тобой ЛА ( в лабах и на Чаэс там просто кисель).
18.05.2018
аватар отсутствует
зов чернобыля стоит? в. 1.3 стоит? 1.4 стоит?
17.05.2018
Аватар ferr-um
12:56
ferr-um
Ссылка обновлена на новую версию.
17.05.2018
аватар отсутствует
Почему ссылка не работает!? мне пишет:Ничего не найдено
Владелец удалил файлы либо закрыл к ним доступ или в ссылке опечатка. Помогите! День:17. Месяц:Май. Год:2018. (дата коммента)
17.05.2018
аватар отсутствует
Круто!!! особенно в свободной камере интересно..
16.05.2018
Аватар mrkasheeff2015
Эх не у всех же компы за 100к,хотя бы оптимизацию хоть какую нибудь сделали,а то на видеокарте ниже 512мб не запустишь,хотя у меня Lost Alpha в 40 фпс на средних идет
16.05.2018
Аватар isenbull
17:10
isenbull
Зачетно все получилось. Можно играть на железе и ниже среднего. Потребуется немного терпения и все получится. 
  Реально можно получить ПКМ в самом начале игры. Спасибо НПС  Сталину ( никогда не думал , что это напишу  biggrin ). Снял с его тушки ПКМ с 47% прочности , но без патронов.  
  Как склад можно использовать "Запорожец" - пока играл из багажника ничего не пропало. Но есть ограничение по весу. Радиация убивает - медленно , но верно. Водка отстой. Антирад рулит  cool Фарм с мутантов приличный , но фармить лучше с обрезом. Как раз для пистолетного слота. Не вздумайте из обреза целиться в деревне новичков. Вас раздуплят , но и вы раздуплите кого нибудь ( каламбур  happy ).  
  Короче - давно я так не играл в Сталкер , получая при этом столько веселья  biggrin
16.05.2018
Аватар shadow_caster
Ну, за S.T.A.L.K.E.R. 2!!!  wine
16.05.2018
Аватар ferr-um
13:33
ferr-um
)) нормальная затея))
16.05.2018
Аватар saschaalekseencko2018
можно зделать такой приколь если у тебя есть повелитель зоны
что типа ты едешь на затон и выходишь с затона через телепорт повелителя зоны
16.05.2018
Аватар ferr-um
11:25
ferr-um
так не целься) стреляй наотмашь)
16.05.2018
аватар отсутствует
Есть щарющие люди? При прицеливании, фов просто сумашедший( играть анриал.
16.05.2018
Аватар ferr-um
08:21
ferr-um
это к автору ...
16.05.2018
аватар отсутствует
сделай спавнер
15.05.2018
Аватар ferr-um
18:46
ferr-um
в оригинале надо прокачивать стволы чтобы например на ак поставить прицел ...
15.05.2018
Аватар ferr-um
18:44
ferr-um
фикс ставили? версия мода совпадает?
15.05.2018

Заработок

Новинки модов

Модели билдовских экзоскелетов
Скачиваний: 0
STALKER - Тень Чернобыля
Добавлено: 22.05.2018

Модель прототипа тяжёлого костюма
Скачиваний: 0
STALKER - Тень Чернобыля
Добавлено: 22.05.2018

Модель бандита с разгрузкой
Скачиваний: 1
STALKER - Тень Чернобыля
Добавлено: 22.05.2018

Бандит в плаще без капюшона
Скачиваний: 1
STALKER - Тень Чернобыля
Добавлено: 22.05.2018

Модели чистонебовцев с лицами военных
Скачиваний: 0
STALKER - Тень Чернобыля
Добавлено: 22.05.2018

Full Weapons Reanimation CS Edition v 1.0
Скачиваний: 5
STALKER - Чистое Небо
Добавлено: 22.05.2018

Ironman Second Wind
Скачиваний: 4
STALKER - Call of Chernobyl
Добавлено: 21.05.2018

Лидеры просмотра

Спецназ M.O.D. 2015
Просмотров: 118737
STALKER - Зов припяти
Добавлено: 22.11.2014

Сборка от stason174 - 6.02
Просмотров: 111636
STALKER - Call of Chernobyl
Добавлено: 28.10.2017

Оружейный аддон из мода Дезертир
Просмотров: 89890
STALKER - Зов припяти
Добавлено: 05.02.2012

Чит-мод "Спавн меню" для CoP 1.6.02
Просмотров: 83463
STALKER - Зов припяти
Добавлено: 14.07.2011

S.T.A.L.K.E.R. Зов Припяти - Remake
Просмотров: 82641
STALKER - Зов припяти
Добавлено: 02.10.2014

Call of Chernobyl - CoC Full version
Просмотров: 73525
STALKER - Call of Chernobyl
Добавлено: 26.09.2015

Sigerous Mod 2.2 + Fix
Просмотров: 63483
STALKER - Зов припяти
Добавлено: 06.03.2012

Stalker - ART

foto: S.T.A.L.K.E.R.
foto: S.T.A.L.K.E.R.
foto: S.T.A.L.K.E.R.
foto: S.T.A.L.K.E.R.

Популярные моды

Сборка от stason174 - 6.02
Скачиваний: 19313
STALKER - Call of Chernobyl
Добавлено: 28.10.2017

Оружейный аддон из мода Дезертир
Скачиваний: 9399
STALKER - Зов припяти
Добавлено: 05.02.2012

Чит-мод "Спавн меню" для CoP 1.6.02
Скачиваний: 6097
STALKER - Зов припяти
Добавлено: 14.07.2011

NPC pack for CoC
Скачиваний: 5496
STALKER - Call of Chernobyl
Добавлено: 14.01.2017

S.T.A.L.K.E.R. Зов Припяти - Remake
Скачиваний: 5268
STALKER - Зов припяти
Добавлено: 02.10.2014

Stalker Remake 2.0 Beta
Скачиваний: 3980
STALKER - Зов припяти
Добавлено: 12.02.2017

Повелитель зоны - STCoP Weapon Pack Final
Скачиваний: 3794
STALKER - Зов припяти
Добавлено: 16.04.2014

Рейтинг модов

Разное

онлайн пользователи

Гостей:

Пользователей:

Качают:

Скорость: kb/s
Подробности

ferr-um ☣  ГОБЛИН RU ☣  inODIN1 RU ☣  камаз RU ☣  vladimirk58 KZ ☣  3vtiger UA ARayKo60 Бармен ☣  Mrprototip98 RU ☣  Deliw456 RU Енот ☣  oleg101 UA ☣  godleonid RU iackrawkowsky2015 ☣  Strelok11 UA ☣  шкипер RU valera ☣  GoodwinOZ UA Sabbath36 avsievech ☣  stepahen RU secretive-ghost ☣  47Алекс BY andruxazrumov ☣  sanyok1981 RU ☣  mega_ROSTISLAV UA ☣  бамблби RU godha Витаха zhiruhinalexej kiryushatomilov anatolpawlowski7 ☣  fedos1998 RU ☣  strelok593 RU ☣  stas BY ☣  Bastion RU ☣  moshaiskij RU lavalet96 fenixmeid 4ector tolik-stalker1997 andcrawchenko2016 yablokovkirya ☣  Тихий0961 RU boothge ☣  isenbull UA ☣  unknown3046 MN krovoso_46 ☣  warrior RU Jurok nickitgiaznyh2017 ☣ [Полный список]


Зарегистрированных
 Всего:
 90283
 Новых за месяц:  4572
 Новых за неделю:  1220
 Новых вчера:  182
 Новых сегодня:  92

advertising block

advertising block

advertising block

Please enable / Bitte aktiviere JavaScript!
Veuillez activer / Por favor activa el Javascript![ ? ]